Ons aanbod

4 Bedrijf en organisatie

4e secundair

Doorstroomfinaliteit

Dubbele finaliteit

Arbeidsmarktfinaliteit

De studierichtingen in de 2e graad  secundair onderwijs geven aan waarvoor je wordt voorbereid. Dit is de finaliteit van een richting.

Er zijn 3 mogelijkheden. 4 Bedrijf en organisatie is een richting van de dubbele finaliteit:

 = doorstromen naar de arbeidsmarkt of het hoger onderwijs. De richtingen in deze finaliteit hebben de bedoeling om leerlingen succesvol te laten doorstromen naar professionele bacheloropleidingen in het hoger onderwijs en de graduaatsopleidingen (=hbo5-opleidingen).

= doorstromen naar het hoger onderwijs.   Het zijn dus vooral abstract-theoretische studierichtingen die als doel hebben de leerlingen succesvol te laten doorstromen naar academische en professionele bacheloropleidingen.

doorstromen naar de arbeidsmarkt. Arbeidsmarktgerichte studierichtingen hebben de bedoeling om leerlingen succesvol te laten doorstromen naar graduaatsopleidingen (=hbo5-opleidingen) of voor te bereiden om te gaan werken.

Ontdek secundair onderwijs Hamme

De studierichting Bedrijf en Organisatie in dubbele finaliteit bereidt je voor op hoger onderwijs en de arbeidsmarkt binnen het domein economie en organisatie. 

Onze Leerkracht economie aan het woord...

Video afspelen

GO! MIRA troeven:

  • Internationalisering: projecten door contacten met buitenland
  • Toepassen in de realiteit door een mini-onderneming mee te ondersteunen
  • CLIL: je kan geschiedenis volgen in het Engels
toekomst secundair onderwijs Hamme

Deze richting in het kort

  • boekhouden
  • functioneel ICT-gebruik
  • functioneel taalgebruik
  • verkoop (praktijkgericht)
  • algemene economie en bedrijfswetenschappen (keuzegedrag consument, marktwerking, recht, …)
  • toegepaste bedrijfswetenschappen
  • internationale handel
  • logistiek flow
  • administratieve activiteiten binnen de HR-afdeling en de transportsector
  • commerciële administratie

Modules

info secundaire school Hamme

In de tweede en derde graad kunnen leerlingen zelf een modulepakket samenstellen. #eigenaarschap

Ze kiezen vrij uit brainchallenges (cognitieve uitdaging) en lifeskills (dagelijks vaardigheden)